
Naast een Mazda met zescilinder en RWD, hebben we ook wat elektrische plannen voor je. Dit is het bewijs!
Het is een gegeven dat een een zescilinder lijnmotor in combinatie met achterwielaandrijving geweldig is. De combinatie biedt namelijk een goede gewichtsverdeling, een trillingsvrije loop en daardoor bijzonder fijne rijeigenschappen.
Normaal gesproken associeer je zes-in-lijn plus RWD met BMW. Sterker nog, de oude Beierse marketing heren (toen nog gewoon technici met een pak aan) hadden het over ‘standaardaandrijving’. Een zes-in-lijn voorin, aandrijving achterin. Dat was hoe het heurt. Maar BMW is daar behoorlijk op aan het terugkomen. Er zijn nog maar enkele modellen leverbaar met ‘standaardaandrijving’. In de meeste gevallen kiest men voor viercilinders en voorwielaandrijving. De horror!
Vijfjaren plan
Bij Mazda houden ze kennelijk meer van BMW-kwaliteiten dan bij BMW zelf. Het merk ziet juist een gat in de markt. Mazda heeft een vijfpuntenplan onthuld. In dat plan staat wat de Japanners van plan zijn de komende jaren (tot 2030). Mocht je benieuwd zijn naar het vijfpuntenplan, hebben we ze hieronder voor je:
- High efficiency fabricage.
- Meer geëlektrificeerde producten.
- Ongeluk vrije samenleving (qua crashes, baby’s mogen blijven komen).
- Meer ontwikkling voor ‘conncected’ technologie.
- Menselijke filosofie voor aanpak CO2.